Corona-pandemien har fundamentalt ændret den måde, kunderne finder de produkter, de leder efter. For at følge med må virksomhederne tilpasse sig. Et brands CX har været en stor faktor i at skabe loyale kunder i et stykke tid, og det er derfor ingen overraskelse, at virksomheder med lav CX kæmper, mens konkurrenterne får varen. Frygt drev kunder online Selvom tendensen med, at forbrugere henvender sig til den digitale markedsplads, ikke er noget nyt, har de udbredte samfundsmæssige konsekvenser af pandemien fungeret som brændstof til en brand. I en meningsmåling offentliggjort af Bloomberg sagde kun 54%, at de ville være trygge ved at vende tilbage til mursten og mørtel dagligvarer. Den samme undersøgelse afslører, at kun 33% af kunderne vil være trygge ved at vende tilbage til indkøbscentre, når pandemien er forbi. Det betyder, at størstedelen af markedet nu er i et digitalt rum, og for at overleve skal enhver virksomhed investere i deres digitale CX. Kunder forventer en glidende overgang mellem platforme og hurtig, effektiv kundesupport, når de beder om det. Ifølge MarTech Series forventer 87% af kunderne, at virksomheder har ensartet CX på tværs af alle platforme. Det betyder, at din mobilapp problemfrit skal rutes til din hjemmeside og til en live agent, hvis kunden har brug for hjælp til sin ordre. Vær diamanten i det hårde Forhandlere skal gøre mere end blot at ramme det absolutte minimum for at bevare markedsandele, og dem, der ikke klarer udfordringerne, vil stå over for en stejl optur, når støvet har lagt sig.
Advertising Research Foundation antyder, at det kan tage op til 5 år for virksomheder, der forsvinder i mørket, at komme tilbage til, hvor de var på markedet. Med det hidtil usete niveau af usikkerhed, der hænger over de globale markeder, er dette en risiko, de fleste ikke har råd til at tage. Ting som kontaktløs levering og hurtige, personlige svar på
Bleni Baza e të Dhënave të E-së dhe ndërtoni shpejt listën e postës elektronike kundeforespørgsler er nu grundlaget for, hvad virksomheder skal levere for at blive i gang. For virkelig at skille sig ud, skal dine platforme tilbyde stabil og pålidelig support til kunden. Det betyder, at det første sted at investere i dit digitale CX bør være dine it-systemer. Enhver nedetid for digital platform vil direkte påvirke din produktivitet og skabe en negativ oplevelse, der vil hindre din vækst. Kunder i centrum af dit univers Med digital infrastruktur, der gør markedspladsen mindre håndgribelig, kan det være svært at huske, at kunder er mennesker med fællesskaber. Uanset om du er B2B eller B2C, taler dine kunder med hinanden. Ved at designe dine digitale platforme til at forbedre vores kunders oplevelser, skaber vi muligheder for vækst. Da de blev undersøgt, sagde 86 % af kunderne, at de ville være mere tilbøjelige til at genkøbe fra samme virksomhed. Det betyder, at det er vigtigt at sikre, at dit digitale CX er gennemsigtigt, hvis du vil opbygge varemærkeloyalitet og skabe fastholdelse. Med så lidt som 5 % forbedring af dine fastholdelsesrater vil du se en stigning på 25-100 % i dit overskud. Endnu vigtigere viser den samme rapport, at 77 % af kunderne med kun én god oplevelse vil anbefale din virksomhed til andre. Det betyder, at din CX vil være en vigtig faktor i at sprede dit brand gennem mund-til-mund.
I den digitale tidsalder kan ældre typer markedsføring give dig et forspring i forhold til dine konkurrenter. Hvordan bygger man et kundecentreret univers? En måde at sikre, at CX stræber efter ekspertise og samtidig forenkle din lagerstyring og logistik, er at investere i omnichannel-supportplatforme, der muliggør problemfri integration af dine digitale platforme. Statistikker viser, at lidt over 50 % af mennesker browser på deres mobile enheder end på nogen anden teknologi. Derfor hjælper optimering af din mobilsideoplevelse med at møde kunden, hvor de scroller. Hold dit indhold og layout så enkelt som muligt. Folk bruger i gennemsnit 15 sekunder på en given webside, hvilket betyder, at du skal hjælpe dem med at finde det, de leder efter, på kortere tid. Mindre er virkelig mere. Kunder vil blive overvældet, hvis du tilbyder dem for mange muligheder, hvilket bidrager til afbrydelsesrater og vil påvirke dit salg. Omvendt kan websteder med færre muligheder se op til 600 % øget salg, ifølge social Triggers. Personalisering af din CX vil hjælpe kunden med at føle sig værdsat. Kunder er 80 % mere tilbøjelige til at handle med dig, hvis de har en personlig oplevelse. Uden at investere i digital CX har du simpelthen ikke værktøjerne til at levere det. Kunstig intelligens er stadig et voksende værktøj til kundeservice, men du skal bruge det korrekt. En undersøgelse fra 2019 viste, at 86 % af kunderne altid foretrækker at tale med et menneske, når de håndterer kundeserviceforespørgsler, så god CX kræver stadig et menneskeligt præg. Det betyder ikke, at du ikke kan forenkle processen ved at bruge AI til at forbinde din kunde med den rigtige person. Udvikl SEO-indhold, der besvarer de spørgsmål, folk skriver i søgemaskiner. Dette vil øge dit publikum og tilføje værdi til din kundebase. Den rigtige tilgang til din virksomhed vil blive bestemt af, hvordan du kortlægger din købers rejse.